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アディダス「プライド 2023」の女性用水着は男性がモデルになっているようだ NEW YORK POST 2023/5/17

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アディダス「プライド 2023」の女性用水着は男性がモデルになっているようだ
Adidas ‘Pride 2023’ women’s swimsuits appear to be modeled by a man
https://nypost.com/2023/05/17/adidas-pride-2023-womens-swimsuits-seemingly-modeled-by-man/

NEW YORK POST 2023/5/17








アディダスは今週、「プライド2023」水着コレクションを発表し、ウェブサイト上の「女性用」セクションで、男性と思われるモデルの力を借りて水着を宣伝した。
Adidas this week launched its “Pride 2023” swimwear collection, advertising bathing suits on its web site under the “women’s” section with the help of a model that appeared to be male.


One of the bathing suits — a colorful one-piece called the “Pride Swimsuit” that was being advertised for $70 — was being shown off by an apparently male model who also was also displaying a noticeable bulge in the crotch area.

その水着の1つ、「プライド水着」と呼ばれるカラフルなワンピースで、70ドルで宣伝されていたのだが、その水着を披露していたのは、明らかに男性と思われるモデルで、しかも股の部分に目立つ膨らみを見せていた。
An accompanying video on Adidas’ site shows the model sashaying in the one-piece, with the camera at one point zooming to reveal a patch of chest hair rising above the neckline.
It was unclear if the model identifies as a male or is transgender.
Adidas and Mnisi didn’t immediately respond to The Post’s request for comment.


アディダスのサイトによると、南アフリカのデザイナー、リッチ・ムニシによる新しいラインは、「Let Love Be Your Legacy」と名付けられ、6月のプライド月間に先駆けてリリースされ、「自己表現、想像力、そして愛が団結するという揺るぎない信念の祭典」だという。
月曜日のプレスリリースでアディダスは、このラインは "Mnisiが若い頃の自分に書いたラブレターからインスピレーションを得ている "と述べ、"LGBTQIA+コミュニティに力を与え、支持するためのアクティブアライシップの叫び "として機能していると述べています。
インターネット・パーソナリティのオリ・ロンドンは、水曜日の朝、アディダスのサイトのスクリーンショットをキャプション付きでツイートしました: "アディダスの新しい女性用水着シリーズは、...男性によってモデル化されている"
The new line by South African designer Rich Mnisi, dubbed “Let Love Be Your Legacy” and released ahead of Pride Month in June, is “a celebration of self-expression, imagination and the unwavering belief that love unites,” according to Adidas’ site.
In a press release on Monday, Adidas said the line “is inspired by a love letter Mnisi wrote to his younger self,” serving as “a rallying cry for active allyship to empower and champion the LGBTQIA+ community.”
Internet personality Oli London tweeted the screenshots from Adidas’ site on Wednesday morning with the caption: “The new Adidas Women’s Swimwear Range modeled by…men.”

午後には、110万人以上のTwitterユーザーがこのツイートを目にし、その多くが、このブランドは "woke "になっていると非難した。
その中には、元NCAA水泳部のスター選手で女性の権利活動家のライリー・ゲインズも含まれていました。"女性の水着は、膨らみのあるアクセサリーではありません。"と彼女はツイートしました。
By the afternoon, more than 1.1 million Twitter users saw the tweet — many of which were quick to slam the brand for going “woke.”
Among the replies was one former NCAA swim star and women’s rights activist Riley Gaines. “Women’s swimsuits aren’t accessorized with a bulge,” she tweeted.


ゲインズは続けた: "なぜ企業が自主的にこのようなことをするのか理解できない。せめてスーツは『ユニセックス』だと言えばいいのに、そうしなかったのは、それが女性を抹殺することにつながるからです。なぜ、このようなことがほとんど起こらないのか、不思議に思ったことはありませんか?"
別の返信で、あるユーザーがつぶやいた: 「私は胸もお尻もあるし、大陰唇の周りに余分な布の袋をつける必要はない。つまり、この水着は私やほとんどの女性には向かないということなのでしょう。企業が1%程度の層に向けて広告を出す例が他にあるでしょうか?女性は50%を占め、私たちは苦労しているのです(笑)!納得できるようにしてください。"
Gaines continued: “I don’t understand why companies are voluntarily doing this to themselves. They could have at least said the suit is ‘unisex,’ but they didn’t because it’s about erasing women. Ever wondered why we hardly see this go the other way?”
In another reply, a user tweeted: “I have breasts, hips and no need for an extra pouch of fabric around my labia. I guess that means this bathing suit isn’t for me.. or most women. In which other instance do companies advertise to a demographic of ~1%? Women make up ~50% and we’re struggling lol! Make it make sense.”

同サイトでJuneと名乗るこのユーザーは、その後、アディダスが「本物の女性」を顧客として望んでいないことを「受け入れることができる」と答え、代わりに、女性用の水着として販売するのではなく、「LGBTのカテゴリーで販売する」ようブランドに促しました。
アディダスの新しいプライドラインでは、「女性用」と表示されながら、一見すると男性がモデルとなっている衣料品は、この水着だけではありません。
The same user, who goes by June on the site, later responded that she “can accept” Adidas not wanting “real women as a customer,” but instead urged the brand to “sell it in an LGBT category” rather than marketing it as a women’s bathing suit.
The swimsuit isn’t the only clothing item in Adidas’ new Pride line labeled under “Women’s,” but seemingly modeled by males.


女性用のプラスサイズの服だけが、女性と思われるモデルに着せられていた。
"アディダスは大きなトランスモデルや痩せた女性モデルを評価していないのかもしれない "と、あるユーザーはツイッターで指摘した。
また、バドライトやナイキのようなブランドがトランスのソーシャルメディアスター、ディラン・マルバニーをパートナーシップに起用し、最終的にボイコットや利益喪失につながったことから、「Go woke, go broke」というキャッチフレーズを挙げた人もいました。
Only the women’s plus-size clothing was shown on a model who appeared female.
“Maybe Adidas does not appreciate large trans models or skinny female models,” one user pointed out on Twitter.
Others cited the catchphrase, “Go woke, go broke,” which has gained traction since brands like Bud Light and Nike tapped trans social media star Dylan Mulvaney for partnerships, which ultimately led to boycotts and profit losses.

先月、アディダスのライバルであるナイキは、同社のアパレルを宣伝するためのブランド契約としてマルバニーを起用した。
マルバニーは、パンツやスポーツブラなどナイキのアクティブウェアを着て、一連のInstagram Storyの投稿でパートナーシップを明らかにした。
"メディアに警告を!-私はワークアウト時代に突入します "と、トランスジェンダーの女性であるマルベーニーは、200万人のフォロワーに見てもらうためにキャプションに書きました。
Last month, Adidas rival Nike tapped Mulvaney for a brand deal to promote the company’s apparel.
Mulvaney revealed the partnership in a series of Instagram Story posts wearing Nike’s activewear, including pants and a sports bra.
“Alert the media — I’m entering my workout era,” Mulvaney, a transgender woman, wrote in a caption for her 2 million followers to see.

NikeはMulvaneyに女性用アパレルを宣伝させるという決定に対して怒りに直面し、TikTokで「Burn Bra Challenge」が繰り広げられた。
"着るブランドがなくなってきた "とツイートした人もいれば、"アディダスからはもう買わない "と言った人もいます。"女性を尊重する別のブランドに乗り換えよう "と、このユーザーは書いています。
Nike faced outrage over its decision to have Mulvaney promote women’s apparel, and a “Burn Bra Challenge” ensued on TikTok.
“I’m running out of brands to wear,” another tweeted, while yet another said they wouldn’t be buying from Adidas again. “On to another brand that respects women,” the user wrote.


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